Monday, November 16, 2015

Kepada anda disana S.P

Selamat bekerja. Jangan provoke. Bongong Pastikan selipar minion anda tidak hilang. Jika tidak.. beginilah akibatnya...
BEWARE!

Thursday, June 7, 2012

Jatuh... Kali terakhir

Zack... Kau biarkan dirimu terdedah... Lantas hatimu dicuri.. Kau terjatuh.. jatuh.. jatuh.. lagi dalam.. lagi jauh.. kedalam.... CINTA.... Zack.. zack... kau senyum sorang diri serupa orang x betol da skarang.. XD Xpe.. aku bahagia melihat kau gembira Zack.. Teruskan hidupmu.. (^^,)

Saturday, May 12, 2012

Hilangkan aku.

titik demi titik.. aku tau ia bakal turun.. sebentar lagi... biarlah.. kisah baru bermula.. setiap kali turunnya ia.. aku tahu siapa aku.. dimana darjatku.. dan aku hilang dlm deruan sendu.. hanyut.. hilanglah aku...

Monday, April 2, 2012

Sunday, April 1, 2012

Kuih di balik dulang~

..Smbungan Episod 3...

Demm..
Tanpa zack sedar..
Ade musuh dalam selimut~
Verhaty haty lerr~
Why the target is him...

Kau pantau zack, zack pantau kau..
Kau  kuarkan senjata... zack...
zack....

zack larik...
hahaha....

berlari ke LANGIT...

Sunday, March 25, 2012

IRIS~

Sometime...
There was a time where i want to tell them who I am..
But that would put their life in a great danger..
To protect them, secret should always be a secret..
But, life is too short to keep that as a secret..
Eventually everyone will die..
There's too little time..
But the only time when it'll be the end..
there's only regrets waiting..

Just don't want everything ends up like Agent M~
Her family didn't accept her as she were..
She keep her identity as a secret to protect the one who she loved..
She put stakes on her life just to make sure they're alright..

"..Just another bullshit written by a fellow who lives in the dark past~.."

Truly,
441 Zero~

Saturday, March 17, 2012

I is Me..

And I'd give up forever to touch you
'Cause I know that you feel me somehow
You're the closest to heaven that I'll ever be
And I don't want to go home right now

And all I can taste is this moment
And all I can breathe is your life
And sooner or later it's over
I just don't wanna miss you tonight

And I don't want the world to see me
'Cause I don't think that they'd understand
When everything's meant to be broken
I just want you to know who I am

And you can't fight the tears that ain't coming
Or the moment of truth in your lies
When everything feels like the movies
Yeah you bleed just to know you're alive

And I don't want the world to see me
'Cause I don't think that they'd understand
When everything's meant to be broken
I just want you to know who I am

And I don't want the world to see me
'Cause I don't think that they'd understand
When everything's meant to be broken
I just want you to know who I am

And I don't want the world to see me
'Cause I don't think that they'd understand
When everything's meant to be broken
I just want you to know who I am

I just want you to know who I am
I just want you to know who I am
I just want you to know who I am

"Goo Goo Dolls- Iris"

Thursday, March 8, 2012

:: | kutekateki | ::

H-arapan
U-ntuk
J-umpa
A-wan
N-ano

Ada sebuah hikayat disebaliknya..
tatkala ia terbias di sinar mentari..
memancarkan 7 prisma cahaya..
itulah pelangi..
tatkala ianya turun lembut..
dihembus bayu..
disinari lampu kalimantang..
terumpamakan bagai salju..
putih suci...
saat itu..
terasakan..
hadirnya..
dia..
 suatu senyuman yang tak bisa ku lupa~


hujan.. sgt bermakna bagiku.. ketika hujan la ada yang muncul dan ada jua yang ditarik pergi untuk seketika mahupun selamanya..
Al Fatihah buat mereka yang telah pergi~

Tuesday, February 28, 2012

Puisi Tok Jeng~

Rupanya...

aku sendirian sahaja selama ini...

mana yang kau panggil kawan?

mana yang kau panggil sahabat?

mana yang selalu disisi?

mana yang selalu bersenang bersama?

mana yang datang bersusah bersama?

mana yang selalu muncul saat berharta?
mana yang selalu muncul saatku kesempitan?
rupanya kepuraan semata..
aku disisi saat ada tujuan mereka sahaja..



-The End-


Kembali tak bersisa.. muncul tak bertanda..
wujud tak diendah... hilang tak dicari..
luka tak berdarah.. hiris tak berparut..

To SPADE Zulu double o niner:
**this is zulu one four niner.. we have been compromised. requesting extraction point.. tango in sight.. two tango in west direction on your six.. target has been confirmed.. take em or let them pass.. your call!!**

Thursday, February 23, 2012

Satu yang kubenci..

Aku ade sorang member...
nmenye Zack
Zack terlalu baik..
terlalu baik hatinya smpai orang buat slh pun sume Zack maafkan..
Tapi Zack sedar..pe yg die wat tu mnjadikan die lembut..
Lembut bkn lembut mcm nyah..
tp lembut smpai orang bleh buli die.. pijak die.. wat pape je..
Zack tahu die sakit.. sakit di dalam hati..
Aku pun bleh nampak Zack sakit hati..
tapi dengan rela Zack lak kte, "Xpe.. biar orang buat jahat.. jgn kite buat jahat ngn orang.."..
Zack.. zack... ish²...
Kalo bleh la.. aku nk tmpar sorang² yg wat Zack cmtu.. tp.. kau x benarkan..
memang bodoh la korang..
dpt kawan sebaik Zack.. tp korang buat die mcm tu..
korang xtau Zack bekorban bnyk untuk korang..
die je x bising psl pe yg die buat..
Cuba la faham...

Monday, January 16, 2012

:: A new path ::

Say hey!! say ho!! say choy!! eheh..
a new year.. new place.. new people..
smangat baru... kot.. aku xnk la aku wt aku rse aku wat pilihan yg slh..
this is my choice.. so.. live it or lose it..
i have to go on with life n kejar apa yang aku inginkan..
bnyk lg bende kt depan tu yg berliku-liku..
tp.. InsyaAllah.. segalanya akn mudah andai segala yang dirancang menjadi..
merancang je xkkan menyelesaikan segalanya.. kne usaha gak..
Kita mampu merancang namun tuhan yang menentukan segalanya..

minggu ni aku bru masuk UniKL..
tempat baru.. n maybe cabang baru kot..
xdela baru sgt pun cabang ni bagi aku.. bnyk persamaan skit ngn kos aku dulu..
cume kt sini.. xde da nk lek lek luuuuu cm dulu dulu..
skang kne btol btol struggle..

=)
Senyum..
tu je aku reti wat kt sini..
haha.. aku dikelilingi budak kelantan kat sini..
so lidah aku da fasih mengintergerasikan diri dlm kelompok dorang..
so.. kalu nok wat mnde².. demo keno mikir dulu..
takuk bnde hok kite buak tu mndatangkeay keburukeay..

papepun.. aku tau aku akn cube sehabis baik..
sbb aku ade target da nk dicapai..
=)
x perlu ditanya apakah ia..
yang aku tahu, parent aku harus dibalas jasanya..
=)
=)
n satu lg.. x pnah lupe dgn 7words..
takkan ada pengganti..aku akn cube buat yg terbaik..

aku da lme x menulis.. so.. maybe cm xde motif kot aku tulis bnde² ni.. len kali lak r...

Monday, November 14, 2011

Nasib Diriku~

Oh jamal.. lagu-lagumu memey bessst! huhu~

Begini kisahnya nasib diriku
Tak henti dilanda derita
Kembara dirantau
Mencari sinaran bahagia

Umpamanya biduk terbuang hanyut
Dihempas dipukul gelombang
Tak daya berpaut
Terdampar di tepian pantai

Pengorbananku setulus hatiku
Tersemai kasih yang setia
Namun kekasihku jauhkan dirinya
Aku derita

Relaku renang badai dan taufan
Di lautan kasih gelora
Tak pernah kukesal
Segala dugaan kuterima


Tuesday, November 1, 2011

Xde khoje.. saje..

1. Setiap hari Jumaat, pack segala barang anda dan bagitau kat roommate anda nak balik kampung. Selepas sejam, balik ke bilik & terangkan bhw takde org kat rumah. Unpack segala brg anda & pegi tidor.

2. Setiap kali roommate anda balik, jerit sekuat hati” horee…kau dah balik”. Lepas tu menari dlm 5 minit. Lepas tu, tenung jam lama2 dan tanya dia “Sepatutnya kau dah blah dah skrg”

3. Buat2 terjaga pd tengah malam, jerit kuat2 ” Tolong, kat mana aku berada ni?” dan lari keliling bilik tu. Kalau bilik kecil, cukuplah sekadar melompat 2-3 kali. Kemudian, sambung tidor. Esoknya, kalo dia tanya, pura2 tak tahu apa yg dia cakap.

4. Ambil marker, buat bulatan kecil kat lengan anda. Besarkan bulatan tu setiap hari sambil berkata “Dah merebak… dah merebak!”

5. Beli pepokok bonsai. Bercakap & tidor dengan pokok tu setiap hari. Selepas seminggu, bertengkar dgn pokok tu dan cakap “Aku tak boleh hidup sebilik dengan kau lagi” sambil keluar & menghempaskan pintu bilik dgn kuat…Buang pokok tu tapi biarkan pasu kat situ.

6. Beli pisau banyak-banyak. Tajamkan setiap malam sambil merenung roommate anda sambil berkata “Tak lama lagi…tak lama lagi…”

7. Duduk didepan papan chess dua-tiga jam tanpa buat apa2 atau cakap apa2. Lepas tu bangun secara tiba2 sambil berkata, “Siot betul, kalah lagi”

8. Setiap kali roommate balik, tutup lampu dan tidor. lepas dia keluar, bangun dan menjerit dgn kuat “Horee…!”. bukak lampu semula.

9. Pakai topi kertas. Bila dia balik, cakap “Selamat Datang ke McDonald. Boleh saya ambil pesanan anda…” Lepas tu buat muka bodoh, sambil berkata “Eh, kau rupanya…”

10. Kata kat roommate “Ada pesanan penting untuk kau”. Lepas tu buat2 pengsan. Lepas 2-3 jam, bangun dan cakap yagn anda dah lupa pesanan tu. Kemudian, cakap “Eh…aku dah ingat”. Lepas tu pengsan balik.

11. Bila roommate anda balik, berpura2 tengah telefon. Caci maki dan menjerit dengan kuat kat telefon tu. Lepas tu letak telefon dan cakap kat roommate bhw yg telefon tadi adalah mak dia. Cakap mak dia akan telefon balik.

12. Kalau roommate suka gosok gigi kat sinki, perhatikan sampai habis. Lepas dia habis, cakap dengan dia bhw anda kena ajar dia cara mengosok gigi dengan betul.

13. Edarkan risalah ke kawasan kedai/rumah kedai berdekatan rumah/kampus. Dalam risalah tu, nyatakan bahawa roommate anda hilang. Letak sekali gambar dia dlm risalah tu. Tawarkan hadiah kepada sesiapa yg menjumpai roommate anda.

14. Bila roommate anda tutup lampu pd sebelah malam, nyanyi lagu opera sekuat hati. Bila dia buka balik lampu, buat2 muka bodoh dan confused.

15. Duduk & renung roommate dlm 2-3 jam. Kalau boleh, bawa member2 sekali sambil makan kacang & popcorn. Buat macam tengah tengok wayang.

16. Masa roommate tiada, ambil deodoran dan sapukan pada seluruh dinding bilik. Bila dia balik, puji bahawa bilik berbau wangi. Lakukan selalu sampai deodoran tu habis.

17. Kalau roommate ada binatang peliharaan, spt kucing, offer utk beri makan kpd binatang tsbt. Cepat2 keluarkan botol gam atau minyak rambut sebelum dia beri persetujuan kpd kau.

18. Pegang & gosok-gosok rambut roommate anda sambil berkata “Rambut kau hitam, lurus dan berkilat la…Macam teknik rebonding…”. Sekali-sekala buat masa dia tengah tidur.

19. Mase roommate tido, bungkus dia macam kafan mayat (siap ikat), pastu panggil member dlm 10 bace yasin ramai2. bile rumet jage pakat2 buat x nmpk ape2.

20. Sebelum roommate balik dari kelas, bungkus diri sendiri macam kafan (siap ikat jugak) pastu baring senyap-senyap atas katil dia. Mesti dia terkujat sampai pengsan bila masuk bilik tengok2 ada mayat.

Credit to: Uptomu

Saturday, October 29, 2011

:: EVERY HUSBAND SHOULD READ THIS ::

"Love her …when she sips on your coffee or tea. She only wants to make sure it tastes just right for you.

Love her…when she "pushes" you to pray. She wants to be with you in Jannah (Paradise).

Love her…when she asks you to play with the kids. She did not "make" them on her own.
...
Love her...when she is jealous. Out of all the men she can have, she chose you

Love her…when she has annoying little habits that drives you nuts. You have them too.

Love her…when her cooking is bad. She tries.

Love her…when she looks dishevelled in the morning. She always grooms herself up again.

Love her…when she asks to help with the kids homework. She only wants you to be part of the home.

Love her...when she asks if she looks fat. Your opinion counts, so tell her she's beautiful.

Love her…when she looks beautiful. She's yours so appreciate her.

Love her...when she spends hours to get ready. She only wants to look her best for you.

Love her…when she buys you gifts you don't like. Smile and tell her it's what you've always wanted.

Love her…when she has developed a bad habit. You have many more and with wisdom and politeness you have all the time to help her change. Love her…when she cries for absolutely nothing. Don't ask, tell her its going to be okay

Love her…when she suffers from PMS. Buy chocolate, rub her feet and back and just chat to her (trust me this works!)

Love her…when whatever you do is not pleasing. It happens and will pass

Love her…when she stains your clothes. You needed a new thobe (kurta) anyway

Love her…when she tells you how to drive. She only wants you to be safe.

Love her…when she argues. She only wants to make things right for both

Love her…she is yours. You don't need any other special reason!!!!

All this forms part of a Woman's Character. Women are part of your life and should be treated as the Queen.

The Messenger of Allah (peace be upon him) advised concerning the woman:

• Treat the women well.

• The best of you are those who are the best in the treatment of their wives."

Monday, October 17, 2011

Nilai kita..

-Anda di mata orang lain-

Suatu hari seorang penceramah terkenal membuka seminarnya dengan cara yang unik.
Sambil memegang wang RM100, dia bertanya kepada hadirin,

“Siapa yang nak duit ini?”.
Kelihatan ramai penonton angkat tangan menunjukkan ramai yang minat.

“Saya akan berikan ini kepada salah seorang dari anda , tapi sebelumnya perkenankanlah saya buat ni dulu.”


Dia berdiri mendekati hadirin. Wang itu diramas-ramas dengan tangannya sehingga renyuk.
Lalu bertanya lagi,

“Siapa yang masih mahu duit ini?”
Jumlah tangan yang mengangkat tak berkurang.

“Baiklah,” jawabnya,

“Apa jadinya bila saya melakukan ini?”

Ujarnya sambil menjatuhkan wang itu ke lantai & melenyek-lenyekkan dgn kasutnya. Meski masih utuh, kini wang itu jadi amat kotor,lusuh dan amat renyuk.

"OK, sekarang masih ada yang berminat?”.
Tangan-tangan yang angkat ke atas masih tetap banyak.

Hadirin sekalian, Anda baru saja menghadapi sebuah pelajaran penting. Apapun yang terjadi dengan wang ini, anda masih berminat kerana apa yang saya lakukan tidak akan mengurangi nilainya.

Biarpun renyuk,lusuh dan kotor, wang ini tetap bernilai RM100 juga..

Dalam kehidupan ini, kita pernah beberapa kali terjatuh, terkoyak, dan dipenuhi kotoran akibat keputusan yang kita buat & situasi yang menerpa kita dalam sesuatu keadaan dahulu.
Dalam keadaan seperti itu, kita merasa tak berharga, tak bererti.
Padahal apapun yang telah & akan terjadi, anda tidak pernah akan kehilangan nilai di mata mereka yang mencintai anda, lebih-lebih lagi di mata Tuhan.

Jadi walau bagaimana kotor pun anda, kita masih mempunyai nilai yang tersendiri. Sayangilah diri anda, bertaubat jika membuat dosa, terus berusaha jika gagal kerana diri kita sebenarnya amat berharga.

Dan jangan terlupa kita adalah makhluk Allah yang di pandang sama, hanya iman dan takwa yang membezakan kita.

Kelebihan Ayat-Ayat Al-Quran

  1. Surah Al-Baqarah (ayat 285-286) :- Baca sblm tidur terselamat dari bala bencana dan mara bahaya.
  2. Surah Ali 'Imran (ayat 1-3) :- Akan tercapai kesihatan dari segala penyakit dan terselamat dari gangguan jin.
  3. Surah Ali 'Imran (ayat 16) :- Untuk memohon keampunan dari Allah.
  4. Surah Annisaa' (ayat 75) :- Nescaya akan terselamat dari kejahatan para penjahat.
  5. Surah Al-Maidah (ayat 7) :- Baca 3 hari berturut2 selamat dari was2 semasa wudhu dan solat.
  6. Surah Al-Maidah (ayat 89-101) :- Baca dalam air dan beri minum kpd org pendusta, insyaallah dia tidak akan bercakap dusta lagi.
  7. Surah Al-An'aam :- Baca 7x akan terhindar dari segala bala bencana.
  8. Surah Al-An'aam (ayat 63-64) :- Dibaca oleh penumpang kapal, akan terselamat dari karam dan tenggelam.
  9. Surah Al-A'raaf (ayat 23) :- Baca tiap2 solat fardhu lalu istighfar akan terampun dosa.
  10. Surah Al-A'raaf (ayat 47) :- Akan terpelihara dari kekacauan para penzalim dan mendapat rahmat Allah.
  11. Surah Al-Anfal (ayat 62-63) :- Nescaya akan dicintai dan dihormati oleh sekelian manusia.
  12. Surah Al-Baraah/Taubah :- Terselamat dari kemunafikan dan tercapai hakikat iman.
  13. Surah Al-Baraah/Taubah (ayat 111) :-Baca di kedai atau tempat berniaga, insyaallah akan maju.
  14. Surah Al-Baraah/Taubat (ayat 128-129) :- Baca untuk orang sukakan kita. Selalulah menghafal bacaan ini dan sekiranya pada seketika waktu kita terlupa membaca walaupun berulang2 kali masih tidak mengingatinya, itu menandakan ajal kita semakin hampir.
  15. Surah Yunus (ayat 31) :- Baca pada wanita hamil, lahir anak dengan selamat.
  16. Surah Yunus (ayat 64) :- Nescaya terhindar dari mimpi2 buruk dan mengigau.
  17. Surah Al-Hud :- Mendapat kekuatan dan kehebatan serta ketenangan dan tenteram jiwa.
  18. Surah Al-Hud (ayat 56) :- Baca setiap masa akan terselamat dari gangguan manusia jahat dan binatang liar.
  19. Surah Al-Hud (ayat 112) :- Baca 11x slps solat 5 waktu akan mencapai ketetapan hati.
  20. Surah Yusuf :- dimurahkan rezeki dan diberi kemuliaan disisi Allah.
  21. Surah Yusuf (ayat 64) :- Akan terhindar dari kepahitan dan kesukaran hidup.
  22. Surah Yusuf (ayat 68) :- Nescaya Allah akan kurniakan kesolehan pada anak2.
  23. Surah Ar Ra'd (ayat 13) :- Akan selamat dari petir.
  24. Surah Ar Ra'd (ayat 28) :- Baca nescaya sakit jantung akan sembuh.
  25. Surah Ibrahim (ayat 32-34) :- Baca nescaya anak2 akan terhindar dari syirik dan bidaah.
  26. Surah Al-Hijr (ayat 97-99) :- Baca pd wanita yg selalu keguguran, nescaya kandungan akan selamat.
  27. Surah Al-Isra (ayat 45-46) :- Baca utk pendinding diri dari kejahatan manusia.
  28. Surah Al-Kahf :- Baca surah ini setiap malam jumaat, dimurahkan rezeki.
  29. Surah Maryam :- Nescaya mendapat kejayaan di dunia dan akhirat.
  30. Surah Thaha :- Allah akan kurniakan ilmu pengetahuan dan tercapai segala maksud.
  31. Surah Thaha (ayat 25-28) :- Baca 21x setiap solat subuh, nescaya otak akan cergas dan akal sempurna.
  32. Surah Al-Anbia (ayat 83) :- Baca nescaya mendapat sebesar2 pangkat disisi Allah.
  33. Surah Al-Hajj :- Allah akan binasakan musuh2nya.
  34. Surah Al-Mukminun :- Baca dalam air minum orang yang minum minuman keras, nescaya berhenti minum.
  35. Surah Al-Mukminun (ayat 28) :- Perahu selamat dari karam dan rumah akan selamat dari kecurian dan dari serangan musuh.
  36. Surah An-Nur :- Terhindar dari mimpi2 buruk.
  37. Surah An-Nur (ayat 35) :- Baca setiap Jumaat sebelum Asar, nescaya disegani oleh orang ramai.
  38. Surah Al Furqan :- Baca 3x dlm air dan percikkan dalam rumah, nescaya selamat dari gangguan binatang liar dan ular
  39. Surah Asy Syu'ara (ayat 130) :- Baca 7x dengan senafas pada orang2 yang digigit binatang bisa, nescaya akan hilang bisanya
  40. Surah An Naml :- Baca nescaya nikmat2 Allah akan kekal kepadanya.
  41. Surah Ar Rum :- Baca nescaya Allah akan binasakan orang2 yang hendak menzaliminya.
  42. Surah Al Ankabut :- Nescaya demam sembuh dan juga terhindar dari gelisah.
  43. Surah Luqman :- Nescaya terhindar dari segala penyakit2 perut
  44. Surah Luqman (ayat 31) :- Nescaya terselamat dari mangsa banjir
  45. Surah As Sajadah :- Baca setiap malam Jumaat
  46. Surah As Sajadah (ayat 7-9) :- Baca ke atas anak2 baru lahir nescaya terhindar dari segala penyakit rohani dan jasmani.
  47. Surah Al Ahzab (ayat 45-48) :- Nescaya mendapat kemuliaan dan kehormatan sejati.
  48. Surah Al Ahzab (ayat 60-66) :- Nescaya Allah akan membinasakan musuh2nya.
  49. Surah Saba :- Nescaya terselamat dari segala bala bencana.
  50. Surah Fathir (ayat 29-30) :- Nescaya Allah akan memberkati perniagaannya.
  51. Surah Yasin :- Baca setiap malam Jumaat. Baca 41x nescaya tercapai segala hajat. Baca 21x doa istighfar untuk ibubapa akan diampunkan Allah.
  52. Surah As Saffat :- Insyaallah akan memelihara dari gangguan jin.
  53. Surah Shad (ayat 42) :- Nescaya mendapat kebahagiaan sejati.
  54. Surah Al-Furqan :- Baca 3x dalam air dan percikkan dalam rumah, nescaya selamat dari ganggun binatang liar dan ular.
  55. Surah Asy Syura (ayat 15) :- Memohon perlindungan dan menegakkan keadilan.
  56. Surah Ad Dhukan :- Baca diwaktu malam, maka meminta ampun baginya 70000 para malaikat diwaktu pagi.
  57. Surah Al Waqiah :- Baca setiap malam jauh dari papa. Baca 40x setiap hari akan dipermudahkan rezeki.
  58. Surah Al Mulk :- Baca setiap hari solat isyak akan mendapat keampunan. Terlepas dari seksa kubur dan terkeluar dari neraka masuk ke syurga.

Thursday, October 13, 2011

Sebuah Petikan dari Karya yang tercerai berai..

Pejam mata, aku dibuta, kau dicelik..
aku didiirikan, kau selesa duduk..
aku berbisik.. kau mampu bersuara lantang..
aku dipijak, kau dijunjung..
aku luka, kau? kau ada?? ada??
bila kau terhiris sedikit,
kau tuding jari n katakan aku yg saje xnk buat sume tu..
kau kata sume tu salah aku..
sbb aku yang tak pernah pertahankan..
kau?? ada?
ada kau buat begitu kah?
kau ada?? hakikatnya kau x sdr apa realiti sebenarnya..
n btapa untungnya kau bila org lain sggup korbankan diri..
dan kau??
boleh lagi bertanyakan soalan..
"begitukah kawan?"
 :: -Antologi Karya Hari Guru (VII<-- kot la..) - ::

p/s.. sesape jmpe buku ni dlm siri yang keberapa, sila bgtau..
aku tak jumpe mukasurat seterusnya.. nk cari blik buku lain.
cmtula nasib.. bile da jmpe buku best, x lengkap la plak..
arghh..
Emosi terlampau..
haha.. =þ~

Sunday, October 9, 2011

Sembunyi... namun kan terlihatkah jua?


Everyone can see that i'm smiling..
but the truth is..
There's a deep wound..
really deep.. that it can't be seen by naked eyes..
can't be touched by bare hand..
and all of that is covered by a big.. wide... smile.. =)
Yeah..
Senyum tak perlu kata apa²..




Kalau awak senyum.. semua orang berjangkit..
bila semua orang senyum.. dunia tiada penyakit..
senyum tak perlu kata apa²..
senyum tak perlu kata apa²..

Tuesday, October 4, 2011

Hidup ini suatu pengembaraan..

sejak dua menjak tiga menjak empat (eh.. banyak menjak la pulak)..
aku tetibe rse cam.. "hish.. da abes masa utk bmain².. skang kne pk psl mse dpn.. psl kje.. duit, anak bini, and the list doesn't end there..."..
ntah la.. apekah pemikiran aku da jd mkin dewasa??? mungkinkah? (so slama ni aku bfikiran budak budak hingusan? (hingus tu.. lain cite.. buang jaoh²..)
atau maybe kerana aku semakin takut untuk berharap lagi?? coz.. sblum² ni pun.. hmmm..
aku rse da bnyk kali aku brhrp then something happen tnpe diduga n everything changes..
well... the wound is greatly deep that it doesn't even leave a scar on the surface.. but it leaves a scary scar inside..(whoaaa... bijok².. sjak bile la aku pndai tulis english ni.. dpt muet band 3 je pun.. huh.. belagak!).. hahaha
ok.. back to the story.. once upon a time.. there was a boy who live down the land..
one day.. come a.. STOP! STOP! STOP! SUDA MELALUT..
ok.. bulan ni.. bnyk kisah best dlm hidup aku..

-konvo-
 akhirnya.. aku kembali menjejaki kembali bumi terengganu.. touchdown je kt airport.. aku rse cam.. tharu gile.. tak sangka leh dtg sini lagi.. kt sini la bnyk memori tercipta.. kt sini gak la airmata tertumpah.. huhu..
aku jmpe balik dak de mahameru.. sempat perform skali ngn drg.. then Majlis Sambut menantu Mang (gitaris lagenda mahameru..antara idol aku).. aku tsentuh bile die kte "thanks bbnyk weng.. u r my brother..".. fuh.. buat seketika hati aku yang batu ni menjadi jeli.. cm Nate De Coco.. hahaha... thanks big bro! aku akn ingat sgala yg ada bsama kita, kami, korang, dan aku dan kamu dan dia dan engkau.. eh.. banyak plak... oh.. x lupe pde adik² angkat aku.. Leen, Nadia, Ida.. thanks! korang yg tbaek!

-Battle & keje gila..
Siapa sangka.. bantuan tiba di saat genting.. dalam tak diduga.. muncul rumah kosong!(Amin) van!(Dilah, Sake) dan seorang rakan yang baru kenal ; Bro Qama, Hafiz(bru kenal dpn mata.. dlm fb kenal lme daa) yg bnyk mmbntu di saat tak terduga.. aku akn ingat tarikh 17 September 2011.. Malam kitorang cari van utk angkut barang² jason dari rumah mang.. pjalanan yang spatutnya mengambil masa 1jam.. tapi.. driver van tu.. fullamak.. mmg aku tawakkal je.. bwk x smpai stgh jam.. mmg laju gile.. aku, Faid, Sake.. dlm van tu.. punye la takot.. Then settle sume tu, kitorang dpt rumah kosong, sblh rumah Amin kt taman Banggol Jalan Muda.. then malam tu gak susun atur arrangement utk battle.. Blatih gile² mlm tu.. then pg keesokannye.. bassist kitorang, Ayeng smpai n praktis trus smpai nyaris² x smpat nk g konvo.. abes je konvo.. wat itu ini itu ini.. then.. ttibe amin panggil.. kte da smpai turn kitorang.. aku punye la jauh lg nk smpai, trus naik moto FZ die x pkai helmet, pecut.. tak hirau da pok guard.. hahahah.. smpai². bukak bju kmeja, tinggal t-shirt Death Notes ( ade orang bg).. pkai spek, amek gitar, setting effect, then plugin.. (n aku tsedar tali tu  out of tune.. huh.... bantai je la..).. abes pform tu..... ade adegan sedih disebalik Spek Rayban tu... sdikit terkilan dgn kualiti show td.. tp xpe.. everyone already try their best!.. =)

-Konsert GuitarStory..
Kt sini wat kali ptama aku jmpe idola aku Man Kidal depan².. tu je la aku nk ckp.. then mlm tu salam adik angkat aku yg paling rapat :Leen, pastu dpt tau die nanges..(thanks for the Rockestra CD n thanks sbb smpaikan slm man kidal kt abg weng! yeehaaa!) .. sdih woooaa.. pasni xtau bile lg leh jumpe..
pas tu g mnom kt WSM 24jam.. knekan amin.. then balik umah sewa.. tido n mnanti flight pulang ke tanahair keesokan harinya... hmmmmm..........

Betapa bnyk kenangan lalu yang mengusik jiwa.. tapi biarkan saja ia.. kelak sembuh sendiri..
ayat.. pergh...

Thursday, September 22, 2011

Aku kembali ke situ~

Banyak kisah nak dikisahkan..
Banyak cerita hendak diceritakan..
Banyak kisah tp belum terkisahkan..
Banyak cerita belum terceritakan..
menanti masa..
menanti waktu..
saat aku luahkan..
segalanya..
ada seribu kisah..
namun ada orang kisah??
nantikan kisah seterusnya..
kisah yang tak pernah terduga.. bermula dari landing hingga berlepas semula..

Thursday, September 8, 2011

Fretboard vs Keyboard

Well..... sblum aku lyn fretboard.. aku brasal dari keyboard..
asal keyboardist sblum ttiba berhijrah ke bidang fretboard..
I own my first guitar when i was 16..

Ntah cmne ntah aku leh ttibe minat lak men gitar..
pastu blaja sndirik².. ikot buku je.. smpai la skang.. aku xpnah dpt pndidikan formal dlm bidang muzik..
(wpun aku dulu dlm kelas muzik dari form 1-3..)

Esok ade majlis ramah tamah aidilfitri kat skola..
n aku kne perform lagu raya sok.. aku men keyboard jela..
lagu ape??
lagu Seloka Hari Raya-Anuar dan Elina, ngan lagu Dari Jauh Kupohonkan Ampun Maaf-Sudirman..

well.. it kinda remind me of performing with YRAI during our school era.. hahaha
skang sume da besa.. masing² bawak jalan sndirik.. da susa da nk bgabung blik rmai² wat kje pape ntah cm zmn dulu².. huhu..

Memory is like a video clip.. where it remains inside our hardisk(Brain) .. unless someone try to delete it.. hahaha..

Saturday, August 27, 2011

-Takdir-


Andai buku suratan takdir itu public dan mampu dilihat serta di edit oleh manusia..
betapa senangnya manusia duduk bersenang lenang n x perlu berusaha..
sbb drg da tau ape hasil sume yg dorang buat.. kalo da tau bjaya, xde usaha.. wat sambil lewa..
kalo da tau akan gagal, rg xkkn susah pyh wat sbb da tau akan gagal..
mknenye.. manusia xkkan pernah berusaha untuk mencapai sumthing dlm hdup dorang..

sebab tu la Allah wat buku suratan takdir tu private..
Hanya Allah yang Maha Mengetahui segalanya dan Allah jua yang menentukan takdir kita..
menulis takdir tu bkn mcm tulis post kt blog..


mungkin ni last post dari aku??
who knows.. nobody knows..





well.. kalo dlm buku takdir da tersurat aku akan menulis lagi, aku akan kembali jua..
usah dikesali pada takdir Ilahi..
karena segalanya ada hikmah jua..
bukanlah segalanya itu ditulis oleh pemuisi..
tapi oleh Allah.. Tuhan yang Maha Mengetahui lagi Maha Adil..

Sunday, August 14, 2011

-Kelebihan Solat Sunat Tarawih-

Salam Ramadhan semua!! Kali ni post psl kelebihan bulan Ramadhan lak.. =)

KELEBIHAN SOLAT SUNAT TARAWIH | Bulan Ramadhan bulan yang mulia. Jadi penuhkanlah hari-hari kita dengan membaca sesuatu yang bermanfaat. Elakkanlah dari bacaan yang menjurus kepada fitnah ataupun yang boleh melalaikan kita. Tidak salah jika mahu berblog jika ianya memberi manfaat bukan. Cuma jangan sampai melalaikan sudah. Jom kita baca sama-sama dan semoga kita memperoleh manfaat daripadanya.


Malam Pertama:
Keluar dosa-dosa orang mukmin pada malam pertama sepertimana ia baru dilahirkan, mendapat keampunan dari Allah.
Malam Ke 2:
Diampunkan dosa-dosa orang mukmin yang sembahyang tarawih serta kedua ibubapanya (sekiranya mereka orang beriman).
Malam Ke 3:
Berseru Malaikat di bawah ‘Arasy’ supaya kami meneruskan sembahyang tarawih terus-menerus semoga Allah mengampunkan dosa engkau.
Malam Ke 4:
Memperolehi pahala ia sebagaimana pahala orang-orang yang membaca kitab-kitab Taurat, Zabur, Injil dan Al-Quran.
Malam Ke 5:
Allah kurniakan baginya pahala seumpama orang sembahyang di Masjidilharam, Masjid Madinah dan Masjidil Aqsa.
Malam Ke 6:
Allah kurniakan pahala kepadanya pahala Malaikat-malaikat yang tawaf di Baitul Ma’mur (70 ribu malaikat sekali tawaf), serta setiap batu-batu dan tanah-tanah mendoakan supaya Allah mengampunkan dosa-dosa orang yang mengerjakan sembahyang tarawih pada malam ini.
Malam Ke 7:
Seolah-olah ia dapat bertemu dengan Nabi Musa serta menolong Nabi ‘Alaihissalam menentang musuh ketatnya Fi’raun dan Hamman.
Malam Ke 8:
Allah mengurniakan pahala orang sembahyang tarawih sepertimana yang telah dikurniakan kepada Nabi Allah Ibrahim ‘Alaihissalam.
Malam Ke 9:
Allah kurniakan pahala dan dinaikkan mutu ibadat hambanya seperti Nabi Muhamad S.A.W.
Malam Ke 10:
Allah Subhanahuwata’ala mengurniakan kepadanya kebaikan di dunia dan akhirat.
Malam Ke 11:
Keluar ia daripada dunia (mati) bersih daripada dosa seperti ia baharu dilahirkan.
Malam Ke 12:
Datang ia pada hari Qiamat dengan muka yang bercahaya (cahaya ibadatnya).
Malam Ke 13:
Datang ia pada hari Qiamat dalam aman sentosa daripada tiap-tiap kejahatan dan keburukan.
Malam Ke 14:
Datang Malaikat menyaksikan ia bersembahyang tarawih, serta Allah tiada menyesatkannya pada hari Qiamat.
Malam Ke 15:
Semua Malaikat yang menanggung ‘Arasy, Kursi, berselawat dan mendoakan supaya Allah mengampunkan.
Malam Ke 16:
Allahsubhanahuwata’ala tuliskan baginya terlepas daripada neraka dan dimasukkan ke dalam Syurga.
Malam Ke 17:
Allah kurniakan orang yang bertarawih pahalanya pada malam ini sebanyak pahala Nabi-Nabi.
Malam Ke 18:
Seru Malaikat: Hai hamba Allah sesungguhnya Allah telah redha kepada engkau dan ibubapa engkau (yang masih hidup atau mati).
Malam Ke 19:
Allah Subhanahuwataala tinggikan darjatnya di dalam Syurga Firdaus.
Malam Ke 20:
Allah kurniakan kepadanya pahala sekalian orang yang mati syahid dan orang-orang solihin.
Malam Ke 21:
Allah binakan sebuah istana dalam Syurga daripada nur.
Malam Ke 22:
Datang ia pada hari Qiamat aman daripada tiap-tiap dukacita dan kerisauan (tidaklah dalam keadaan huru-hara di Padang Mahsyar).
Malam Ke 23:
Allah SWT binakan kepadanya sebuah bandar di dalam Syurga daripada nur.
Malam Ke 24:
Allah buka peluang 24 doa yang mustajab bagi orang bertarawih malam ini, (elok sekali berdoa ketika dalam sujud).
Malam Ke 25:
Allah Taala angkatkan daripadanya siksa kubur.
Malam Ke 26:
Allah kurniakan kepada orang bertarawih pahala pada malam ini seumpama 40 tahun ibadat.
Malam Ke 27:
Allah kurniakan orang bertarawih pada malam ini ketangkasan melintas atas titian Siratolmustaqim seperti kilat menyambar.
Malam Ke 28:
Allah Subhanahuwataala kurniakan kepadanya pahala 1000 darjat di akhirat.
Malam Ke 29:
Allah Subhanahuwataala kurniakan kepadanya pahala 1000 kali haji yang mabrur.
Malam Ke 30:
Allah Subhanahuwataala beri penghormatan kepada orang bertarawih pada malam terakhir ini yang teristimewa sekali, lalu berfirman: “Hai hambaKu: Makanlah segala jenis buah-buahan yang engkau ingini hendak makan di dalam syurga, dan mandilah engkau daripada air syurga yang bernama Salsabila, serta minumlah air daripada telaga yang dikurniakan kepada Nabi Muhammad S.A.W. yang bernama ‘Al-Kauthar”.”

Thursday, August 11, 2011

Puasa

List² bnde/makanan/keje/pape la yg perlu ada puasa thun ni..

1. 30 tarawih mencari surau
2. Karipap
3.Popiah
4. Berat badan?? eheh... no komen.
5. Paling penting!!! Pose penuh!!
6. Cendol
7. ABC
8. Murtabak Daging
9. Roti telur
10. Mee jawa
11. Repair moto... lalalala
12. Repair arwah Nokia E5-00.. alahai.. x smpai setaon ko ngn aku kan... uhue~
13. Kalo bleh.. bkn kalo bleh.. wajib.. x tinggal smayang..
14. Wat kuih?? ntah.. xde mood lg ni.. tngok la esok.. esok.. esok.. esok.. lusa.. tulat.. ntah.. lalalala~

Puasa taon ni.. tanpa 2 adik tersayang.. sorang di Matriks Labuan.. sorang di SBPI Gombak.. but.. diganti dgn kehadiran 3 pet yg aku syg sgt².. sekor arnab (Si Putih), n dua ekor kucing yg sgt² nakal!!! Putun n Petum!.. hahaha.. aku sbnanye xtau nk update psl pe.. sje menjenguk seketika.. da besawang da blog.. (Tipu ekcely)..

Tuesday, July 19, 2011

Alkisah~

Tersebutlah kisah....
maka dengan ini aku menukilkan akan suratan kisah hidupku..
TOYYIIBB~~
eheee.. gurauan belaka..
So.. tanggal 14 Julai 2011... secara sahnya.. aku memikul tugas baru...
Guru Ganti Tidak Terlatih.. dgn taraf gaji DB17..
permulaan yang cukup mendebarkan.. apatah lagi walaupun skola tu kat kawasan yang agak jauh di pedalaman.. namun.. nama parent aku x asing disitu.. (alamak.. kne berperangai umpama memijak semut semut dan mereka keluar dari liang² kakiku dengan sihat walafiat.)

Hari pertama.. aku dpt tau aku kne ajar darjah 1,2,4,5.. dlm hati terdetik "Apekah!!.. oh em gee".. then selongkar meja guru, rupanya aku kne ambik alih guru kelas gak..

Then.. tibe part mengajar.. hahaha.. xyah cerita..
oh.. ok.. aku cerita satu part.. ajar sains topik Sun, Earth and The Moon..(x ingat chapter brape..)..
then aku pun tnye kat student aku.. "Other than human, who else lives on earth?".. ade la sorang murid ni sbot alien.. pastu .. mcm bese.. aku ske sgt mengarot.. aku pun g cite kt dorang pasal alien blablablabla.. tetibe.. rupenye guru besar lalu.. hahahaha.. guru besar berdehem.. n maka sepantas kilat.. aku pun menutup cerita dgn menyimpulkan bahawa alien itu tidak wujud dan yang wujud hanyalah makhluk ghaib, jin,..

Ape lagi? ooo.. ok.. selain tu... aku da kne biasakan diri bngun awal.. sbb skola yg aku kne pegi tu 50++km lbih dari rumah.. kne drive la Hyundai Matrix tu stiap hari.. ulang alik 100++km stiap hari.. minyak lak ntah brape.. sbb bkn aku yang isi..  eheh..

Bende yang paling aku tunggu?? Loceng balik skola kol 12.50.. hahaha..
tu je r...
aku kne ganti cikgu tu smpai bulan 10 nnti.. hrp² kalo dpt degree, bleh berenti awal skit..
harap² la dapat degree.. neves..

It looks easier than done..
They are the one who light up the darkness inside you while they burn themselves..
Itulah guru..
hargailah guru..
bukan senang nak mendidik orang..
Ingatlah jasa mereka..

Sunday, July 3, 2011

:: BUKAN CINTA BIASA ::




Kali ini kusadari
aku telah jatuh cinta
dari hati terdalam
sungguh aku cinta padamu

reff:
cintaku bukan lah cinta biasa
jika kamu yang memiliki
dan kamu yang temaniku seumur hidupku

t'rimalah pengakuanku
percayalah kepadaku
s'mua ini kulakukan
karena kamu memang untukku

back to reff

seumur hidupku.....

back to reff (2x)

t'rimalah pengakuan ku...

Tuesday, June 28, 2011

:: How To Find the Perfect Camera ::

Nikon DSLR
Whether you are a professional photographer or someone who is just learning the ropes in the fine art of taking beautiful shots, you really should find a camera that is most suited for your needs. Of course, there is rarely a camera which can be defined as the perfect one as everyone has their own expectations of perfection. Instead, what you should do is to look out for the perfect camera for yourself. You need to ask yourself a few questions i.e. what do you really want a camera for, and how often will you use it. Here are a few tips on how to find the perfect camera.

The Type

There are so many cameras out there in the market that one is simply spoilt for choice. You can choose between the standard cameras, advanced cameras, or digital SLRs if you like. Each has their own advantages and disadvantages. Again, it is all about personal choice and what you’re using it for. A very handy standard camera would be the Canon PowerShot SD1300 which is a very sturdy, 12.1-megapixel camera. It is really easy to use and best of all, its features include 16x total zoom for precise zooming and accuracy, and different shooting modes like portrait, underwater, foliage, snow and others that you can play around with.

Durability

Of course, having a durable camera is very important especially if you are looking towards having a lot of fun with it snapping pictures to your heart’s content. Also, if you are into outdoor photography, you would definitely need to purchase a camera which can still survive after a few hard knocks. Of course, I am not recommending that you throw your camera to the ground to test its durability. However, that is one of the prerequisites of a good camera. Remember that the more expensive a camera, the better its warranty.

Lens

One of the major things that make pictures look great is the lens, of course. Your lens can determine how the picture will look like – good ones have the power to produce quality photos while bad ones can actually make photos look downright horrible. That is why it is important to choose the most suitable lens. They usually come in a standard type with zoom capabilities. A rule of thumb would be to find out if the lens is adjustable.
Canon Digital Camera
At the end of the day, the make and model of the camera that you eventually buy should mirror your usage and reason of purchase. With the many different cameras available in the market today, there is bound to be a headache before finally settling down for the perfect camera.

Monday, June 6, 2011

Tawarnya gula kerana manisnya memori~

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh~ =)

pejam celik pejam celik da tepat sebulan da aku tinggalkan UniSZA..
(besenye pejam² susah nk celik)
huhu.. bnyk kenangan kot lpas 3 tahun aku bermain, gado, bgurau, bjalan², makan, minum, err.. ape lg satu ea?? oh.. belajar.. eheh~ (lalalala~ (-_-")..)
so skang.. aku rse mcm x best je bile da x perlu study.. (waktu study lak rse bosan xde cuti).. alahai....


 6/5/2011.. tarikh yg aku xkkn lupe.. knp??  xperlu la bgtau.. hnya sesetengah org yang tau..
Tarikh air mata menitis secara beramai² di LTSM( ape tu?? Lapangan Terbang Sultan Mahmud laaa)(kat mane?? Terengganu laa..).. hahaha.. n kt situ aku lihat lambaian seseorang di sebalik cermin kaca.. dan hujan turun lagi..


then smpai je kt tanahair (tanah, air, udara, api.. cite Avatar la plak.. hish).. aku sedar aku da 640km jauh dari tempat dan orang² yang aku akan ingat sebagai kenangan terindah aku.. hujan turun lagi..
Aku merindukan pantai... ombak... dan semua yang ada disitu.. Thanks sbb bg aku memory yg sgt indah..


Disini aku sedar sesuatu~
Betapa madu dan gula lebih tawar jika dibandingkan dengan kemanisan memori yang tercipta disitu~
 Wajah² sepermainan selama 3 tahun... Tersemat kemas didalam hati~


Lepas ni arah yang dituju hanyalah kehadapan.. memandang kebelakang xkkan membantu melainkan menjadikan segala khilaf dimasa lalu sebagai panduan..



http://www.artkatora.blogspot.com

Wednesday, April 20, 2011

:: Hitam itu stylo! ::

Preshoot Kuro Tamashi.(Black Soul) Storyboard by Cudex
Scene: Intro Geng Yakuza..
Model: Weng, Alif, Lin
Photos: ShuTter_RuLez ( Zafir Zamani, Kamil N Mil, Kami Dia, Safritah Sayuti, Mustaqim Darus, Tolahah Muda, Syakirin Hafizin, Hoor Syuhada Husni,)
All Copyright Protected Shutter_Rulez©




Sunday, April 17, 2011

Our artworks~

Today,ade someone ajak aku melukis..  then dye bg artwork dye.. dye nak sgt² aku tngok hasil kje dye.. (ntah nape.. aku bkn pndai pun bab² ni..).. tp aku mmg excited gak nk tngok dye lukis pe.. sbb aku pnah tngok sblom ni lukisan dye..style!
n ape aku nk kate........
DIE ADE BAKAT! haha.. =)


Ombak,pantai, laut, bulan, dan bintang...

Jamal Abdilah-My Idol~

ne me quitte pas




6words.... =)
Thanks for the drawing dear..

:: ÁkúßúÐåkLómpät© ®ulez ::

Friday, April 8, 2011

Bla~Bla~Bla~

Aku da mls nk mnulis..
tngok r dua tiga tahun lg aku nk tulis ape..
Eheh..
xde la smpai dua tiga tahun.. dua tiga minggu ade la..
Tgh mncari nk ulas pe..
ulas nangka..(oh.. bukan eh?)
chachachaiiyyokk!!

Tuesday, March 29, 2011

Liku-liku hidup..

The Road Not Taken-Robert Frost

Two roads diverged in a yellow wood,

And sorry I could not travel both
And be one traveler, long I stood
And looked down one as far as I could
To where it bent in the undergrowth;

It's hard to choose when you can only choose one path.. and just once.. and each path choosen maybe can't return you back to the start of the juntion to choose the other way..

Then took the other, as just as fair,
And having perhaps the better claim
Because it was grassy and wanted wear,
Though as for that the passing there
Had worn them really about the same,

And both that morning equally lay
In leaves no step had trodden black.
Oh, I marked the first for another day!
Yet knowing how way leads on to way
I doubted if I should ever come back.

I shall be telling this with a sigh
Somewhere ages and ages hence:
Two roads diverged in a wood, and I,
I took the one less traveled by,
And that has made all the difference.
Sometime the road cross each other..

Monday, March 28, 2011

Aku rindu menembak sasaran~

Since i've handed my weapon, i really miss it..
I've learned many things about life when we shoot it to be recorded on a piece of creation called Picture..
"A picture worth a thousand words" that's what they've said..
...........................................................................

oh.. belt itu.. aku rindukan belt itu gak.. Syg skali kne rmpas polis.. huaaaaaaaa..

Apa itu cinta

nk tips cinta x????? -khas utk semua-


pertama kena faham apa itu cinta sebenarnya...

cinta tu bukanlah yg selalu kita ungkap "dari mata turun ke hati"

kalaulah ungkapan itu betul... maka cinta itu adalah palsu, munafik, dan syirik...

upsss... ak dah melampau ker???

tak!!! aku x melampau... baca situasi ini..

tahu tak mengapa ibu dan bapa kita sayangkan kita? or lebih tepat cintakan kita?

tahu tak kenapa kita sygkan kwn2 kita?

tahu x kenapa kita syg akn gF or bF kita???

ermmm



mak kita melahirkan kita, mereka ibarat "telur di hujung tanduk"

ayah kita pula berusaha utk memberi mkn minum dan pakai utk kita...

erm kwn kita pula... mungkin kita selalu bantu dia.. berkongsi masalh dg dia... kekasih kita pula???? "gunung sanggup ku daki, lutan snggup ku renangi"

mesej yg aiman nk sampaikan sebenarnya adalah kita byk buat pengorbanan utk sesuatu itu sehinggalah kita jatuh cinta dengan sesuatu itu...

mak ayah kita sayangkan kita bkn sebab kita comel, "hensem" or lawa dan sebagainya (berapa ramai anak yg cacat tapi masih di tatang bagai minyak yg penuh oleh ibunya?????)... pendek kata, cinta itu dtg dari pengorbanan utk sesuatu yg dicinta... so jika cinta itu dr mata turun ke hati maknanya itu cinta NAFSU LAKNATULLAH..



ERMMMM NAK BUKTI?

kita mengaku kita cintakan Nabi S.A.W?

kita mengaku kita cintakan Allah yg 1?

kita nampak ke Nabi S.A.W? KITA NAMPAK KAH ALLAH YANG MAHA AGGUNG?!!!!!!!!!

Ni nak marah ni???

so kalau cinta itu dari mata turun ke hati.... sampai bila pun kita x akan dapat mencintai Allah dan Rasulnya spt mana kita mencintai ibu dan ayah kita, anak dan isteri kita, teman dan sahabat kita, or ilmu yang kita timba...



sedih kan???

kenapa mcm ni wahai umat penutup zaman???

kita rasa sedih bila ibu dan ayah kita meninggalkan kita, kita rasa sedih bila kekasih kita memutuskan hubungan kita... kita rasa pilu bila teman dan sahabat kita berpisah dengan kita...

TAPI KITA X SEDIH BILA ISLAM DIPERDAGANGKAN!!!!!!!!!!!

SATU PERSATU SUNANAH DIPUNAHKAN!!!!!!!!!

SETIAP BIDAAH MENDAPAT TEMPAT!!!!!!!!

AZAN DILAUNGKAN PUN IBARAT TEBUAN YANG SEKADAR LALU!!!!



Itu sebenarnya kerana kita tidak ada rasa cinta pada AGAMA ALLAH YG MULIA INI...

Sebap ape?? kerana kita tidak pernah buat pengorbanan utk agama Allah seperti mana Abu Bakar RA, Aisha R.Ha dan para sahabat yg lain....

org pun tanye... MALAYSIA xde perang lah kwn????



helooooooooooo brotherrrrr......!!!!!

nafsu itu juga adalah musuh.... setiap musuh kena perang..



xpelah terus kpd mesej yg sebenarnya...

berapa banyak pengorbanan kita utk agama Allah sbnrnya itulah akn menjadikan kita lebih Cinta dan Faham akn agama Allah....



so time Azan subuh.. nak lawan nafsu tidur tu pun sbnrnya adlh salah satu pengorbanan... itu baru satu... byk lagi sbnrnya.. tapi aiman letih dah nk tulis...

apa2pun muhasabah lah diri..

carilah Cinta Allah.. kerana Allah mencintai hambaNya sungguhpun hamba itu tak ada perasaan cinta kepada Allah.. tapi ingat, yg menjamin kita ke SYURGA ALLAH adalah sejauh mana cinta kita pada Allah dan Rasulnya... sebab dengan adnya cinta lah kita sanggup buat apa sahaja demi yg kita cinta.... seperti mana Kekasih2 Allah yg terdahulu...serta para sahabat R.hum...



selamat dan semoga mendapat cinta Allah buat semua...

-sebar2kanlah ye-
 
source: Aiman =) thanks..

Monday, March 21, 2011

sy syg benda ini!!

seriously.. i love this thing!!

Omiya... i called him Roliet.. :'(..
Hohoho.. Fender®.. once i've touched it, i won't let it go.. coz.. I love the feel!! haish..

:: Whoahh ::

Whoaaah.. rse cam nk jerit je pde pde bulan andai bulan bisa mendengar rintihan manusia di bumi..
Nak tido xleh.. telan mcm² kang, x bngon lak.. (x bek.. jgn ikot...)
Bile xtido lak, da dekat² nak waktu kelas bru nk ngntok.. then dlm kelas ade la nelayan tersengguk² memancing mimpi.. (Itu pkare bese.. eheh.. )
Nsib bek la aku still leh mndenga dlm tido n proses pe lecturer ckp kt depan..(yeke?¿?¿)
hahaha.. itu mungkin.. tapi x leh diconfirmkan..


This week is full of things that needed to be done..
Rase cam x abes sume bende nak setlekan weh...
Dgn smangat yang xpnah nk muncol²..
asek semangat, then ilang balik.. perghh..
Tinggal bpe minggu lg nk abeskan idop sbagai student diploma..
masa depan pun x nmpk lg..
cita² xde lg.. haish.. (aku ni org yg x bwawasan ke? haishh.. bkn².. bkn².. )
Plus 1 problem lg..
Dlm diam.. rpenye aku da nek balik 7kg.. cess...
Have to works out sometime...

Tp, dlm bnyk² hal, aku hepi sbb subject CNC skang bkn mslh da bg aku..
btol kte tok guru aku.. jgn tlalu bgantong pde buku.. kalo sumenye nk bgantong pde buku, dunia ni pnoh la dgn org² yg skema.. x tau pe bende yg xde dlm buku.. Sometime, kite kne hidup atas dasar trial & error.. bru wujud pengalaman.. dlm bnyk² bende.. pengalaman la paling mahal skali.. xbleh dijual beli, xleh ditukar ganti, xleh di passing².. kecuali pabila kau meminta tunjuk ajar dari mereka.. Tapi yang dlm buku pun penting gak.. tp hanya basic.. segala yg tambahan tu sume kau kne cari sndiri.. Jika x.. Tidaklah Allah menurunkan Kitab Al-QuranNya kepada kita umat Islam.. ianya petunjuk bagi kita mencari segala jawapan yang kita perlu cari.. Dan usaha tu la yang penting.. Insyallah.. Jika berpegang teguh pada ajaranNya.. kita xkkan sesat.. Al-Quran dan As-Sunnah lah pegangan kita..

Monday, March 14, 2011

Leaving on a jet plane..

The time has come.. i have to leave soon..
Leaving all these things.. where i feel belongs to..
All those memories.. will always be there..
I'll bring it everywhere.. How??
I'll put it in a special place where only i know..
Still wondering where?
It's here...
it's in my heart..
as long as it's still beating..
(coz it beat's differently when i'm with them)
who are "them"??
They're anything but something..
They are what we called friend..
I'll remember all the great things i've achieved with them..
coz.. i'm leaving.. on a jet plane..
Oh baby.. i hate to go..

"So kiss me.. and smile for me..
Tell me that you'll wait for me..
Hold me like you'll never let me go..
Coz i'm leaving on a jet plane..
Don't know when i'll be back again..
Oh baby.. i hate to go.."

:: ®omeo ®ulez ::

Unbreakable..

Unbreakable-Westlife

Took my hand,

Touch my heart,
Held me close,
You were always there ,by my side,

Night and day,
Through it all,
Baby come what may,
Swept away on a wave of emotion,
Oh were caught in the eye of a storm,
And whenever you smile,
I can hardly believe that your mine,
Believe that your mine.


This love is unbreakable,
Its unmistakable,
And each time i look in your eyes,
I know why,

This love is untouchable,
I feel in my heart just cant deny,
Each time i look in your eyes ohh baby,
I know why,
This love is unbreakable.

Share the laughter,
Share the tears,
We both know,
We`ll grow old from here,
Cause together,we are strong,
In my arms,thats where you belong,

I`ve been touched by the hands of an angel,
I`ve been blessed by the power of love,
And whenever you smile,
I can hardly believe that your mine.

This love is unbreakable,
It's unmistakable,
Each time i look in your eyes,


I know why,
This love is untouchable,
I feel in my heart just cant deny,
Each time you whisper my name ohh baby
I know why.

This love is unbreakable,
Through fire and flames,
When all this is over,
Our love still remains.


This love is unbrekable,
It's unmistakable,
Each time i look in your eyes,
I know why,


This love is untouchable,
I feel in my heart just cant deny,
Each time you whisper my name ohh baby,
I know why.

Cause each time i look in your eyes ohh baby,
I know why,
This love is unbreakable.

I've lost her once.. and i don't want to lose her this time..

"The biggest ship was ever built by human was not the one that built by the White Star Company which was the Titanic.. but it was built by everyone which was called as the Friendship"

❀Sang Pujangga ❀

Tuesday, March 1, 2011

Going to be missed and want to miss...

Sedar x sedar.. da masuk pertengahan semester last aku kat UniSZA rupenye..
Dalam mse 3 tahun... mcm² benda blaku.. Some as a sweet memories.. n some shouldn't be remembered and should be leaved alone in the darkness n hoping no light will shine on it..

Agaknya.. andai diberi peluang untuk kembali ke masa lalu.. bnyk kot bnde aku nk ubah.. bnyk kesilapan yg harap x diulangi.. bnyk perkara termanis ingin ku kecapi.. dan banyak impian untuk dibina semula..
Tp.. masa takkan kembali.. So.. just live on... Continue foward and don't look back..
Skang.. masa depan menanti untuk kau terokai.. so.. gapai impian dan capai cita dan cinta..(dan kahwin.. tp mummy said, must secured your job first.. then you can think about marrying sum1... mama ckp btol.. nak tanggung anak orang, kne ade duit.. xkkn aku nk tanggung anak orang dgn duit mak ayah aku)

3 tahun berlalu.. dan ramai yang aku kenal disini.. ada yg kenal n ada yg kenal tp xtau nme.. (eheh.. aku malu utk btanya nama² anda..).. harap andai ada salah silap antara aku dan kamu, kamu, kamu, kamu, kamu, kamu, dan kamu.. just want to say this:

"SESUNGGUHNYA... AKU NAK MINTAK MAAF DARI KORANG SEMUA.. AKU TAHU AKU X MAMPU JD YANG TERBAIK UNTUK KORANG SEMUA. TAPI AKU TETAP BG YANG TERBAIK UNTUK ANDA SEMUA.. HARAP KORANG HALALKAN MAKAN MINUM AKU SELAMA AKU BERSAMA KORANG. "
"Nobody will know what is inside you until they know you.. So.. be polite to others.. and be honest.. coz.. it'll show what you really are.."
(ツ)
::®omeo ®ulez::

Wednesday, February 23, 2011

Thank you dear stranger..

Last night.. i couldn't sleep.. bcoz i have insomnia..
Today i have quiz at 10.30am.. suddenly around 8.30 am.. i feel really sleepy.. and fall asleep.. (btw.. im not a character in sleeping beauty's story who ate an apple and cursed to sleep).. the story was almost the same.. but i didn't wake up becoz a prince kissed me(hey..that's gay..) (-_-")..duh~... but i wake up when sumone called n wake me up... who's that person?? dunno.. (won't be mentioned here..).. thanks dear stranger... u make me smile all day thinking of who you really are..

"Bit by bit.. a little polish here and there will bring the shine to a dull crystal.. till the day the crystall shine at it's best.. don't stop polishing..".. ::®omeo ®ulez:: ::Sang Pujangga:: ::AkubudakLompat©::

BTW... STUDY ARR!!! G TULIS POST LAK.... QUIZ TU..... DA BPE QUIZ DA KO MISS SBB DMM.. ADOIYAI...

Monday, January 17, 2011

♠ Here comes 2011♠~

Da bermula tahun baru.. sume baru..
(enset baru yoo..) =þ~

(laptop motherboard baru)
(pick gitar baru)
(string gitar baru)
(sem baru)
(mcm² lg baru...) ngeee~ =Þ~

Bermula dengan cara berfikir yang baru..
melihat dari sudut yang baru..
berubah untuk melakukan keajaiban( who knows right?)
mencoba untuk bertakhta di bumi Allah sebagai khalifah makhluk ciptaanNya..

aku sedar.. banyak lagi yang harus diubah..

Still berpegang teguh pada pegangan:
hari ini seharusnya lebih baik daripada semalam..
hari esok harus lebih baik daripada hari ini..
hari luse lak wajib lebih baik daripada hari ini, semalam, esok..
dan begitu gak tulat, minggu depan, bulan depan, tahun depan dan seterusnya..
hingga takdir menafikan nyawa..

:♠:®óméö ®úLéz :♠:

Saturday, December 4, 2010

Rain.. Rain.. Rain..

"Rintik... Rintik.. Rintik..
Rintik.. Rintik.. Rintik.."

pastu kedebushhhhhh...... "mulo² tu sikit jah... pahtu koho lebat" bak kate ore pata timur..

hahahaha...
opss.. almaklum.. da dua tahun stgh dduk pantai timur.. 
bahasa aku da bnyk dipengaruhi ngn tmpt ni...

Mungkin bagi org pantai timur da bese dgn cuaca cmni hjung² tahun..
Musim tengkujuh..
Tatkala sang nelayan mula kembali meneliti stiap inci pukat dan jala dari sebarang koyakan.. 
menjahit segala cela.. menitiskan keringat bak hujan..
Rumit memikirkan isi perut yang perlu diisi karena batasan utk turun mencari rezeki tatkala gerimis merintikkan dirinya..


Bagi aku, musim hujan yg berterusan mungkin suatu yang bukan biasa.. karena di negeri kelahiranku tiada ianya merasakan musim sebegini.. Hujan hnya sbentar.. dn tiadalah ia berpanjangan berhari²..(Ade la kekadang tu.. tp pastu panas la balik.. kt sini xdenye nk panas².. hujan benti pun still rintik² gerimis turun slow².. pahtu mkin lebat.. mkin lebat.. mkin lebat..)

Oh hujan.. turunnya membawa rahmat dari Ilahi.. 
Alhamdulillah..


Musim2 hujan cmni.. x bnyk bnde aku leh wat.. nk men futsal, hujan..
nk kua, hujan..
Jd duk bilik jela...
Memalam punyela sejuk.. Bilik tidur kt umah yg gne aircond tu pun aku xpnah rse sjuk cmni..
Nk tido kne pkai bju tbal²... selimut... Oh... sejuk~ tapak tangan pun putih lesu kesejukan.. kalo leh.. kne pakai glove gak.. hahaha..

Stengah tahun lagi.. aku bakal meninggalkan Bumi Terengganu tercinta ni.. 
dan aku akan merindui setiap suasana disini.. orang²nya.. dan juga kedai Moknah... oh.. betapa aku suka mkn nasi kdai moknah!!!! "Anok btuoh... tigo riya stgoh, pahtu air mndape? teh o beng, pak riya tujuh" hehehe.. bulih doh ngapal.. ambe kalu bare ngapal² gini A plus boh... =þ~

Tapi kan....
xtau la npe kalo hujan aku teringat kat die.. =)
Mungkinkah karena dia teringat padaku tatkala hujan turun?? =)
ohhh~ apekah...

Sunday, November 7, 2010

Cuti~~ Uh Oh..

Bnde paling aku tunggu.. bkn aku je.. org len pun sme..
Da lenguh mnghadap tulisan².. kertas².. gambarajah.. gambargajah.. sume... argghhh..


Cuti... + balik umah?? Hahaha.. good combination...leh blek umah.. leh jmpe sanak sedare.. 
Cume......
Ade cume gak???
Kt asrama..leh la tahan nafsu mkn.. bukak almari.. bukan ade mknn.. ade buku.. ne leh telan buku.. ekgi tcekik.. mapuh slalluh!! 
Kt umah lak.. hoho..
bukak kabinet.. bukak almari.. foods everywhere!!! mak aih!!!!!
Ber++++++ berat.. .. pipi ber++++++ tembam.. owh...
berat nanang!!!


Tp.. org salu kte.. berat btambah tandanya bahagia... apekah???
bahagia disamping kuarga tercinta..


Oh.. yang penting..
be happy in whatever you are doing.. right??...

Assignment.. leave me alone!!