Thursday, October 13, 2011

Sebuah Petikan dari Karya yang tercerai berai..

Pejam mata, aku dibuta, kau dicelik..
aku didiirikan, kau selesa duduk..
aku berbisik.. kau mampu bersuara lantang..
aku dipijak, kau dijunjung..
aku luka, kau? kau ada?? ada??
bila kau terhiris sedikit,
kau tuding jari n katakan aku yg saje xnk buat sume tu..
kau kata sume tu salah aku..
sbb aku yang tak pernah pertahankan..
kau?? ada?
ada kau buat begitu kah?
kau ada?? hakikatnya kau x sdr apa realiti sebenarnya..
n btapa untungnya kau bila org lain sggup korbankan diri..
dan kau??
boleh lagi bertanyakan soalan..
"begitukah kawan?"
 :: -Antologi Karya Hari Guru (VII<-- kot la..) - ::

p/s.. sesape jmpe buku ni dlm siri yang keberapa, sila bgtau..
aku tak jumpe mukasurat seterusnya.. nk cari blik buku lain.
cmtula nasib.. bile da jmpe buku best, x lengkap la plak..
arghh..
Emosi terlampau..
haha.. =þ~

No comments: