Monday, March 21, 2011

:: Whoahh ::

Whoaaah.. rse cam nk jerit je pde pde bulan andai bulan bisa mendengar rintihan manusia di bumi..
Nak tido xleh.. telan mcm² kang, x bngon lak.. (x bek.. jgn ikot...)
Bile xtido lak, da dekat² nak waktu kelas bru nk ngntok.. then dlm kelas ade la nelayan tersengguk² memancing mimpi.. (Itu pkare bese.. eheh.. )
Nsib bek la aku still leh mndenga dlm tido n proses pe lecturer ckp kt depan..(yeke?¿?¿)
hahaha.. itu mungkin.. tapi x leh diconfirmkan..


This week is full of things that needed to be done..
Rase cam x abes sume bende nak setlekan weh...
Dgn smangat yang xpnah nk muncol²..
asek semangat, then ilang balik.. perghh..
Tinggal bpe minggu lg nk abeskan idop sbagai student diploma..
masa depan pun x nmpk lg..
cita² xde lg.. haish.. (aku ni org yg x bwawasan ke? haishh.. bkn².. bkn².. )
Plus 1 problem lg..
Dlm diam.. rpenye aku da nek balik 7kg.. cess...
Have to works out sometime...

Tp, dlm bnyk² hal, aku hepi sbb subject CNC skang bkn mslh da bg aku..
btol kte tok guru aku.. jgn tlalu bgantong pde buku.. kalo sumenye nk bgantong pde buku, dunia ni pnoh la dgn org² yg skema.. x tau pe bende yg xde dlm buku.. Sometime, kite kne hidup atas dasar trial & error.. bru wujud pengalaman.. dlm bnyk² bende.. pengalaman la paling mahal skali.. xbleh dijual beli, xleh ditukar ganti, xleh di passing².. kecuali pabila kau meminta tunjuk ajar dari mereka.. Tapi yang dlm buku pun penting gak.. tp hanya basic.. segala yg tambahan tu sume kau kne cari sndiri.. Jika x.. Tidaklah Allah menurunkan Kitab Al-QuranNya kepada kita umat Islam.. ianya petunjuk bagi kita mencari segala jawapan yang kita perlu cari.. Dan usaha tu la yang penting.. Insyallah.. Jika berpegang teguh pada ajaranNya.. kita xkkan sesat.. Al-Quran dan As-Sunnah lah pegangan kita..

No comments: