Tuesday, October 4, 2011

Hidup ini suatu pengembaraan..

sejak dua menjak tiga menjak empat (eh.. banyak menjak la pulak)..
aku tetibe rse cam.. "hish.. da abes masa utk bmain².. skang kne pk psl mse dpn.. psl kje.. duit, anak bini, and the list doesn't end there..."..
ntah la.. apekah pemikiran aku da jd mkin dewasa??? mungkinkah? (so slama ni aku bfikiran budak budak hingusan? (hingus tu.. lain cite.. buang jaoh²..)
atau maybe kerana aku semakin takut untuk berharap lagi?? coz.. sblum² ni pun.. hmmm..
aku rse da bnyk kali aku brhrp then something happen tnpe diduga n everything changes..
well... the wound is greatly deep that it doesn't even leave a scar on the surface.. but it leaves a scary scar inside..(whoaaa... bijok².. sjak bile la aku pndai tulis english ni.. dpt muet band 3 je pun.. huh.. belagak!).. hahaha
ok.. back to the story.. once upon a time.. there was a boy who live down the land..
one day.. come a.. STOP! STOP! STOP! SUDA MELALUT..
ok.. bulan ni.. bnyk kisah best dlm hidup aku..

-konvo-
 akhirnya.. aku kembali menjejaki kembali bumi terengganu.. touchdown je kt airport.. aku rse cam.. tharu gile.. tak sangka leh dtg sini lagi.. kt sini la bnyk memori tercipta.. kt sini gak la airmata tertumpah.. huhu..
aku jmpe balik dak de mahameru.. sempat perform skali ngn drg.. then Majlis Sambut menantu Mang (gitaris lagenda mahameru..antara idol aku).. aku tsentuh bile die kte "thanks bbnyk weng.. u r my brother..".. fuh.. buat seketika hati aku yang batu ni menjadi jeli.. cm Nate De Coco.. hahaha... thanks big bro! aku akn ingat sgala yg ada bsama kita, kami, korang, dan aku dan kamu dan dia dan engkau.. eh.. banyak plak... oh.. x lupe pde adik² angkat aku.. Leen, Nadia, Ida.. thanks! korang yg tbaek!

-Battle & keje gila..
Siapa sangka.. bantuan tiba di saat genting.. dalam tak diduga.. muncul rumah kosong!(Amin) van!(Dilah, Sake) dan seorang rakan yang baru kenal ; Bro Qama, Hafiz(bru kenal dpn mata.. dlm fb kenal lme daa) yg bnyk mmbntu di saat tak terduga.. aku akn ingat tarikh 17 September 2011.. Malam kitorang cari van utk angkut barang² jason dari rumah mang.. pjalanan yang spatutnya mengambil masa 1jam.. tapi.. driver van tu.. fullamak.. mmg aku tawakkal je.. bwk x smpai stgh jam.. mmg laju gile.. aku, Faid, Sake.. dlm van tu.. punye la takot.. Then settle sume tu, kitorang dpt rumah kosong, sblh rumah Amin kt taman Banggol Jalan Muda.. then malam tu gak susun atur arrangement utk battle.. Blatih gile² mlm tu.. then pg keesokannye.. bassist kitorang, Ayeng smpai n praktis trus smpai nyaris² x smpat nk g konvo.. abes je konvo.. wat itu ini itu ini.. then.. ttibe amin panggil.. kte da smpai turn kitorang.. aku punye la jauh lg nk smpai, trus naik moto FZ die x pkai helmet, pecut.. tak hirau da pok guard.. hahahah.. smpai². bukak bju kmeja, tinggal t-shirt Death Notes ( ade orang bg).. pkai spek, amek gitar, setting effect, then plugin.. (n aku tsedar tali tu  out of tune.. huh.... bantai je la..).. abes pform tu..... ade adegan sedih disebalik Spek Rayban tu... sdikit terkilan dgn kualiti show td.. tp xpe.. everyone already try their best!.. =)

-Konsert GuitarStory..
Kt sini wat kali ptama aku jmpe idola aku Man Kidal depan².. tu je la aku nk ckp.. then mlm tu salam adik angkat aku yg paling rapat :Leen, pastu dpt tau die nanges..(thanks for the Rockestra CD n thanks sbb smpaikan slm man kidal kt abg weng! yeehaaa!) .. sdih woooaa.. pasni xtau bile lg leh jumpe..
pas tu g mnom kt WSM 24jam.. knekan amin.. then balik umah sewa.. tido n mnanti flight pulang ke tanahair keesokan harinya... hmmmmm..........

Betapa bnyk kenangan lalu yang mengusik jiwa.. tapi biarkan saja ia.. kelak sembuh sendiri..
ayat.. pergh...

No comments: