Friday, June 11, 2010

Hidup Muzikku...Part 1

First thing is,

muzik itu sebahagian dari hidupku..
1st time aku mula menitipkan muzik dalam diri ini mungkin sejak kecik lagi..
Ayah aku ske pasang lagu² band lelame cam Slam, Ukays, Spring, Scorion, Wings.. n bla²..

Smpai la aku msok ke skola rendah, aku msok marching band men rekorder..
Then smpai skola menengah, mse tu aku mmg minat sgt men keyboard..
sehinggalah satu hari peluang aku tiba bile En Shakrizan tnye sape leh men keyboard..
dgn malu² kucing aku g depan n men lagu Menghitung Hari depan kelas.. mse tu aku hnye biasa dgn toy keyboard yg harga dlm RM80 lbih mse tu.. Ayah aku beli kat Penang..

Then start dari situ aku mula melibatkan diri dlm performing kat skola...
Then get involved in YRAI gang..
Cla, Sab, Pjah, Shah, Fakhri,Duan,  n diterajui Miss Dyg, Mdm Seri..
The one who'll bolot all the limelight in every event in school..
hehehe..






Then muncol lak Darkhorse..
The band of my classmate.. Zulhelmi, Zulfadhli, Shahruni, Aku, and Affendi..
Band bermula dengan persembahan disekolah..
First battle of the band.. sminggu sblum SPM.. hahahah..
punyela bz ngan bnde len.. bkn nk studi SPM...hahahaha
Then miss satu lg battle sbb mse tu tgh minggu SPM.. xpe..
bekorban..


Then aku msok U..
UDM...formerly known as KUSZA, and now UNISZA..
then aku join De Mahameru (K.a.m.i Mahameru) a.k.a Dendang Mahasiswa Melayu baru..
aku ingat lg sejarah memula cmne aku terjebak ngan dorang ni..
mse tu enset aku pcah skrin.. OTW nk g kdai dpan U.. .
aku tdengar satu irama yg lama da aku xdnga.. BUNYIK DRUM!!!
waaaaa!! pnyela aku dgn mata bersinar mencari punca bunyi tu.. aku amati.. "ni bkn bunyi dari speaker ni... ni live ni!!!"
then aku jmpe la dorang kat rumah tepi jalan.. mse tu ni la Pusat Seni Warisan sementara sblum siapnya Studio skarang ni..

Disitulah bermulanya aku digelar Weng...

Al kisah.....

No comments: